Seguimento América do Norte - 2017



luismeteo3

Furacão
Registo
14 Dez 2015
Mensagens
17,112
Local
Fatima (320m)
AP_17283734626511.jpg

Figure 3. Rivers of melted metal flow from a vehicle parked at a home, Tuesday, Oct. 10, 2017, that was destroyed by a wildfire near Napa, Calif. Wildfires whipped by powerful winds swept through California wine country sending thousands fleeing as flames raged unchecked through high-end resorts, grocery stores and tree-lined neighborhoods. Image credit: AP Photo/Rich Pedroncelli.
 
  • Gosto
Reactions: Dias Miguel e Cinza

Cinza

Cumulus
Registo
19 Set 2017
Mensagens
276
Local
Vila do Conde

Eu sei que a vida depois de uma tragédia continua, mas ver o camião do correio a passar e a deixar cartas onde já nada existe é no mínimo bizarro.
Por outro lado, ver os carros das pessoas e as pessoas a andarem por aquele monte de destroços e saber que não lhes sobrou absolutamente nada a não ser a roupa do corpo é angustiante.
Já agora aproveito para dizer que espero sinceramente que Portugal tenha apreendido alguma coisa com Pedrogão, por que senão mais uns poucos anos e passamos a ser uma mini Califórnia (se é que já não somos). Já chega o que se passou este ano.
 
  • Gosto
Reactions: luismeteo3

luismeteo3

Furacão
Registo
14 Dez 2015
Mensagens
17,112
Local
Fatima (320m)
Eu sei que a vida depois de uma tragédia continua, mas ver o camião do correio a passar e a deixar cartas onde já nada existe é no mínimo bizarro.
Por outro lado, ver os carros das pessoas e as pessoas a andarem por aquele monte de destroços e saber que não lhes sobrou absolutamente nada a não ser a roupa do corpo é angustiante.
Já agora aproveito para dizer que espero sinceramente que Portugal tenha apreendido alguma coisa com Pedrogão, por que senão mais uns poucos anos e passamos a ser uma mini Califórnia (se é que já não somos). Já chega o que se passou este ano.
Eu concordo contigo, devemos ler o relatório que saiu hoje atentamente. Corremos o risco de um dia ver cá uma cidade arder em pouco tempo. Aliás Coimbra não esteve muito longe...
 
  • Gosto
Reactions: Cinza

luismeteo3

Furacão
Registo
14 Dez 2015
Mensagens
17,112
Local
Fatima (320m)
Death toll climbs to 29 as crews begin grim search among ashes of wine country fires
10/12/17


As weary fire crews began to make progress against a firestorm that has killed at least 28 people in Northern California’s wine country, local officials said Thursday that they have begun a grim search for more bodies amid the ashes of burned communities.

At an afternoon news conference, Sonoma County Sheriff Robert Giordano told reporters that a 15th person was found dead in his county as search crews and cadaver dogs began sifting through debris for the first time Thursday.

Later Thursday, officials confirmed the discovery of four more bodies. Of the total 29 deaths, 15 were in Sonoma County, eight were in Mendocino County, four were in Yuba County and two were in Napa County, according to Sonoma County, Cal Fire and Yuba County officials.

http://www.latimes.com/local/lanow/la-me-northern-california-firestorms-20171012-story.html
 
  • Gosto
Reactions: Cinza